Het succes van TravelBird begon bij MailCamp

Nou ja, begon bij MailCamp… Ja, wij herinneren het ons nog als de dag van gisteren (want het is pas 4 jaar geleden) dat Dennis Klompalberts bij ons binnenstapte. Hij wilde een e-mailmarketing oplossing waar wat maatwerk bij kwam kijken. Hij had enkele tienduizenden adressen gesourced en wilde met een dagelijkse nieuwsbrief travel-aanbiedingen sturen naar zijn bestand.
Wij lieten een template ontwerpen welke door ondergetekende in HTML werd omgezet en onze programmeurs maakten een import systeem voor de nieuwe adressen die moesten worden ingeschoten.

TravelBird

Al snel kwam ook zijn partner Symen Jansma in beeld en hebben wij zorg gedragen voor de e-mailmarketing-activiteiten en de kickstart van TravelBird.

Het idee van TravelBird was natuurlijk simpel en daarom doeltreffend. Symen: “6 reisaanbiedingen per dag is psychologisch gezien het beste aantal om een keuze te maken zonder keuzestress. TravelBird.nl is ingericht op eenvoud, inspiratie en persoonlijk klantcontact, de aanbiedingen laten wij aansluiten bij de voorkeur van de consument.”

Onder andere door te kiezen voor MailCamp als partner was het mogelijk om de kosten voor de e-mailmarketing activiteiten laag te houden. Voor TravelBird richtten wij destijds een dedicated server in met eigen IP adres. Bij een dagelijkse nieuwsbrief kan dat zeer belangrijk zijn als de mailinglijst erg groot is en de nieuwsbrief binnen een korte tijd in de inbox moet zitten.

De lijst van TravelBird groeide binnen een mum van tijd naar meer dan 700.000 adressen. Op dat moment oversteeg de grootte van TravelBird en de daarbij komende aandacht de capaciteit die MailCamp destijds ter beschikking had. Helaas hebben wij afscheid moeten nemen van deze mooie klant betreft de email marketing activiteiten, maar vanuit het moederbedrijf Pit Group hebben wij nog lange tijd bannersets en programmeurs geleverd.

Rocket Internet waardeert TravelBird op 140 miljoen euro

TravelBird - RocketI Internet

Deze week heeft TravelBird wederom een investering gehad van Rocket Internet van de Duitse investeringsbroers Samwer (ook bekend van Zalando, Westwing, etc.) en daarbij het label ‘Emerging Star’ waarvoor je een omzetgroei van 400% moet kunnen behalen… Het belang van Rocket Internet in TravelBird is nu 16,4%. Met een totale investering van €23 miljoen maakt dat de waardering van TravelBird 140 miljoen. En dat alles begon 4 jaar geleden met een MKB-licentie van MailCamp van 995,- euro!

Maar er zijn nieuwkomers in de markt zoals bijvoorbeeld TicketSpy van Ingmar Bruinsma. Ook zij zijn groeiende en hebben MailCamp als e-mailmarketing partner gevonden.

Zomaar een greep uit de succesverhalen van MailCamp.

Heeft u ideeën over een commerciële nieuwsbrief? Heeft u hulp nodig bij het opzetten van een campagne? Wij helpen ook u graag verder!

Bel ons: 020-7058500
Scroll naar boven