E-mail automation via triggers en autoresponders

Creëer meer betrokkenheid door automatisch op het juiste moment de juiste boodschap te communiceren.

E-mail automation via triggers en autoresponders

De juiste boodschap op het juiste moment bij jouw doelgroep

Wanneer je bulk nieuwsbrieven stuurt naar een groep, ontvangt iedereen dezelfde mailing op hetzelfde moment. Bij email automation echter is de ontvanger zelf degene die bepaalt wanner hij klaar is om jouw boodschap te ontvangen. Jij als verzender bepaalt vooraf wel aan welke criteria iemand moet voldoen.

De juiste boodschap op het juiste moment bij jouw doelgroep

Automatische e-mail campagnes

Automatische e-mail campagnes maak je in MaiCamp eenvoudig via autoresponders en triggers. Een bepaalde trigger, bijvoorbeeld het invullen van een formulier voor een webinar of het downloaden van een ebook, activeert de vooraf ingestelde autoresponder om een serie e-mails te sturen. Of de ontvanger wel of niet opent of klikt in deze e-mails, bepaalt wat zijn volgende email zal worden. Zo kan je de automation starten na een inschrijving, maar ook na het openen van een e-mail, het klikken op een link of het bereiken van een datum. 

Jij als verzender bepaalt hoeveel tijd er moet zitten tussen de trigger en de vervolgactie.

Enkele mogelijkheden

Een automation kan starten bij: 

  • Het invullen van een aanmeldformulier
  • Het openen van een e-mail
  • Het klikken op een specifieke link in een e-mail
  • Het bereiken van een datum of tijd (bijv. verjaardagsmail)

Vervolgens bepaal je wat er moet gebeuren:

  • Het versturen van een e-mail
  • De relatie naar een andere lijst verplaatsen
  • Een of meer velden wijzigen
  • Wachten tot er iets gebeurt, bijvoorbeeld het openen van een e-mail
Automatische e-mail campagnes
Email automations

Email automations

Voorbeelden en toepassingen

  • Verjaardagscampagnes 
  • Welkomst e-mails 
  • Cross en upsell campagnes 
  • Volledig geautomatiseerde online cursussen opzetten 
  • Serie e-mails inplannen na een informatie-aanvraag 
  • After sales e-mails 
  • Segmentatie mogelijkheden door abonnees te groeperen op basis van hun klikgedrag of interesse

Voordelen

  • Tijd- en kostenbesparing 
  • Meer betrokkenheid en betere klantrelaties door juiste boodschap op het juiste moment 
  • Meer conversie, omzet, winst (bezoekers worden klanten) 
  • Moeiteloos kunnen opschalen naar grotere bezoekersaantallen, zonder dat de kosten noemenswaardig toenemen. 
  • Beter in contact kunnen blijven met je klanten. 
Scroll naar boven