WordPress nieuwsberichten via RSS feed automatisch in nieuwsbrief

Tja, waarom zou je om de paar weken je nieuwsitems van je website kopiëren naar je nieuwsbrief als je dit ook automatisch kan importeren? MailCamp heeft 2 modules waarin dit geregeld kan worden. De nieuwste RSS module wordt in dit bericht uiteengezet. Wat doet deze RSS module precies? Met deze module kun je op een bepaalde plek in je nieuwsbrief een nader te bepalen aantal nieuwsberichten uit een RSS of XML feed inlezen. Bijvoorbeeld vanuit een WordPress RSS feed. Deze is doorgaans te vinden door […]

WordPress nieuwsberichten via RSS feed automatisch in nieuwsbrief Lees verder »

SPAM klachten (complaints) verwerken met je database d.m.v. feedback loops

Contactpersonen binnen uw mailinglijsten die uw nieuwsbrieven als ongewenst ervaren kunnen bij sommige e-mail programma’s op een ‘Rapporteren’, ‘Ongewenst’ of ‘Dit is SPAM’ button klikken. Ze dienen hiermee een SPAM klacht in. De betreffende internet service provider (ISP) zal een notificatie sturen naar de afzender waarin kenbaar wordt gemaakt dat deze contactpersoon een klacht (complaint) heeft ingediend en uitgeschreven wenst te worden. Deze complaint notificatie wordt overigens alleen gestuurd als de afzender of de E-mail Service Provider (ESP) zoals bijvoorbeeld MailCamp is aangemeld voor het

SPAM klachten (complaints) verwerken met je database d.m.v. feedback loops Lees verder »

6 manieren om SPAM klachten te voorkomen

Hieronder vind je een aantal manieren op spam klachten te voorkomen. Gebruik Double-opt-in Double opt-in houdt in dat er geverifieerd is dat de klant toestemming heeft verleend. Deze verificatie bestaat uit het verzenden van een e-mail naar het opgegeven adres waarin de ontvanger om bevestiging wordt gevraagd. Deze kan hij geven door per e-mail te reageren of door een link aan te klikken. Zorg voor toestemming Hoewel je als bedrijf je klanten nieuwsbrieven mag sturen (je mag immers met klanten communiceren), is het aan te

6 manieren om SPAM klachten te voorkomen Lees verder »

Afzender toevoegen aan Veilige lijst of adressenlijst (Whitelisten)

Misschien wel het allerbelangrijkste van e-mail marketing is het ervoor zorgen dat een nieuwsbrief in de inbox terecht komt.Er zijn talloze acties die hiervoor gedaan kunnen worden bijvoorbeeld door het toevoegen van en SPF record en DKIM key in de DNS van het afzend-domein, maar ook het onderwerp en de content van de nieuwsbrief zijn belangrijk. Onderwerp Zorg ervoor dat het onderwerp niet te lang is maar wel interessant, zodat de ontvanger geneigd is de nieuwsbrief te openen. Gebruik geen of zo min mogelijk spam-gevoelige

Afzender toevoegen aan Veilige lijst of adressenlijst (Whitelisten) Lees verder »

Het succes van TravelBird begon bij MailCamp

Nou ja, begon bij MailCamp… Ja, wij herinneren het ons nog als de dag van gisteren (want het is pas 4 jaar geleden) dat Dennis Klompalberts bij ons binnenstapte. Hij wilde een e-mailmarketing oplossing waar wat maatwerk bij kwam kijken. Hij had enkele tienduizenden adressen gesourced en wilde met een dagelijkse nieuwsbrief travel-aanbiedingen sturen naar zijn bestand. Wij lieten een template ontwerpen welke door ondergetekende in HTML werd omgezet en onze programmeurs maakten een import systeem voor de nieuwe adressen die moesten worden ingeschoten. Al

Het succes van TravelBird begon bij MailCamp Lees verder »

15 Tips om meer E-mailadressen te verzamelen

Voor e-mailmarketing heb je e-mailadressen nodig. Maar hoe verkrijg je nou een digitaal klantenbestand? Er zijn talloze manieren om zelf e-mailadressen te verzamelen. De Telecomwet schrijft echter voor dat u verplicht bent gebruik te maken van opt-in. Dit maakt het verzamelen er niet eenvoudiger op. Om u te helpen het aantal e-mailadressen te vergroten, heeft MailCamp een 15 tal tips voor u verzameld. Tip 1: Zorg voor een kort inschrijfformulier De website is nog steeds de plek waar veel inschrijvingen binnenkomen. Maak inschrijven laagdrempelig en

15 Tips om meer E-mailadressen te verzamelen Lees verder »

E-mail marketing software koppelen aan systemen via een API

Automatiseren is een veelgehoord woord binnen bedrijven. Hoe beter systemen en workflows zijn geautomatiseerd, hoe minder we zelf hoeven te doen. En dat er in dit tijdperk met veel systemen worden gewerkt binnen bedrijven hoeven we denk ik niemand uit te leggen. Maar om een bedrijf echt te automatiseren moeten deze systemen wel op elkaar afgestemd zijn. Ze moeten met elkaar kunnen communiceren. En daarvoor hebben dit soort systemen bijna allemaal een API (Application Programming Interface) of webservice. API voor E-mailmarketing software zoals MailCamp Maar

E-mail marketing software koppelen aan systemen via een API Lees verder »

E-mail marketing voor webshops

E-mail marketing is één van de meest effectieve marketing kanalen voor webshops. Niet alleen kunt u nieuwsbrief acties van de website communiceren, e-mail marketing kan ook worden ingezet om follow-up mails en autoresponders te sturen naar klanten. Bijvoorbeeld na het doen van een bestelling of überhaupt na het toevoegen van een product aan een winkelmandje welke niet wordt afgerekend (abandoned carts). Er zijn vele e-mail marketing aanbieders die aan deze behoefte gevolg geven door modules, extensies en/of addons te ontwikkelen waarmee contactpersonen en soms ook

E-mail marketing voor webshops Lees verder »

E-mailadressen verzamelen; Laat uw mailinglijst groeien!

De e-mail marketing software van MailCamp is zeer geschikt om te gebruiken voor mailings naar grote mailinglijsten. Hoe groter de lijst hoe voordeliger MailCamp is ten opzichte van onze concurrenten. U kunt op de website van MailCamp e-mail marketing software aanbieders vergelijken waardoor u inzicht krijgt voor welke partij u het beste kunt kiezen. Bekijk de tarieven van MailCamp en neem contact op voor meer informatie over onze software.

E-mailadressen verzamelen; Laat uw mailinglijst groeien! Lees verder »

10 Redenen waarom e-mail marketing uw aandacht moet hebben

E-mail marketing heeft 1 probleem: het is niet zo sexy als social media. Gelukkig is dat het enige probleem. Vergelijk je de 2 marketingkanalen met elkaar op het gebied van rendement en return-on-investment, dan is e-mail marketing veruit het meest effectieve en best renderende marketing kanaal om meer uit bestaande klanten te halen. Nu zal niet iedereen het hier mee eens zijn. Daarom komt MailCamp met 10 redenen die bewijzen waarom e-mail marketing absoluut uw aandacht moet hebben. 1) E-mail penetratie Er zijn tegenwoordig meer

10 Redenen waarom e-mail marketing uw aandacht moet hebben Lees verder »

Scroll naar boven