5 tips voor mobiele e-mail marketing

In de afgelopen jaren is het gebruik van smartphones en tablets geëxplodeerd. E-mail zal steeds meer op mobile devices worden gelezen en de “traditionele” desktop zal uiteindelijk misschien wel in zijn geheel verdwijnen. Uit onderzoek van Litmus –”Email Analytics” (feb 2013) wordt 42% van de e-mails nu geopend op een mobile device, zoals een smartphone of tablet.Omdat de meeste nieuwsbrieven die ik zie weinig tot geen rekening houden met mobiele lezers, geef ik u hierbij 5 tips die u alvast op weg helpen om uw …

5 tips voor mobiele e-mail marketing Lees verder »

De 7 eigenschappen van een goede headline

Wat is het nut van een interessant artikel als het niet gelezen wordt?  Als de titel van je nieuwsbrief niet aanzet tot klikken of lezen, is je moeite voor niets geweest. Een motiverende titel is dé trigger om kijkers om te vormen tot lezers. 80% van de mensen die een titel voorgeschoteld krijgen, leest hem. Slechts 20% gaat een stap verder en leest de inleiding van je tekst. Een motiverende headline kan hier verbetering in brengen. Een titel met impact beschikt over een aantal van …

De 7 eigenschappen van een goede headline Lees verder »

5 Tips voor optimalisatie van het leesvenster

De ontvanger maakt de beslissing om de nieuwsbrief te openen steeds vaker op basis van de inhoud van het leesvenster. Controleer voordat je de nieuwsbrief gaat versturen dan ook hoe de nieuwsbrief eruit ziet in het leesvenster. Graag geef ik je 5 tips om het leesvenster te optimaliseren Zorg ervoor dat het logo herkenbaar is voor de ontvanger. Bij voorkeur links boven want dat is de best bekeken positie. Zorg ervoor dat de onderwerpregel overeenkomt met de tekst welke zichtbaar is in het leesvenster. Laat …

5 Tips voor optimalisatie van het leesvenster Lees verder »

Vergroot je Email deliverability met deze checklist

E-mail sturen is niet hetzelfde als e-mail ontvangen. Sterker nog: het versturen zelf is slechts een klein onderdeel van het totale bezorgproces. Deliverability is complex waarbij allerlei technische- en vakinhoudelijke kennis samenkomen. Gebruik deze checklist als (engelse) gids om de resultaten van je deliverabilty te verbeteren. Bent u MailCamp klant en heeft u een service contract? Neem dan contact op en wij helpen u graag uw deliverability te vergroten!

Socialmedia leiden niet tot omzetgroei webshops

Minder dan een procent van de transacties in e-commerce is terug te voeren tot een socialmediabericht. ‘Social’ biedt hooguit wat inspiratie voor de oriënterende shopper. Tot die, voor sommigen, schokkende conclusie komt Forrester Research dat samen met eBay-dochter GSI Commerce 77.000 online transacties onderzocht. Het door velen al jaren doodverklaarde e-mail blijkt nog steeds springlevend, ook bij de ontvanger. Het is zelfs de grootste motor achter digitale omzetgroei. Dertig procent van de transacties is direct herleidbaar tot een reclamemailtje. Dertien procent van de ontvanger klikte …

Socialmedia leiden niet tot omzetgroei webshops Lees verder »

E-commerce moet het hebben van mail en search

Niet sociale media, maar e-mail en search stuwen de markt voor e-commerce. Dat blijkt uit onderzoek van Monetate. Verkeer naar webwinkels via sociale media nam met 77 procent toe, maar gekocht wordt er nauwelijks. Sociale media brengen 26 dollar minder per transactie op dan bijvoorbeeld aankopen die via e-mail zijn geïnitieerd. Vooral vanuit Facebook wordt veel verkeer gegenereerd naar webwinkels, maar de conversie was veel hoger bij Google. De omzet van e-tailers neemt nog steeds fors toe. In het tweede kwartaal zetten Amerikaanse webwinkels alleen …

E-commerce moet het hebben van mail en search Lees verder »

Wetgeving email marketing

De huidige wetgeving rond het versturen van email en nieuwsbrieven. Belangrijkste regels voor het opbouwen en omgaan met je e-mailadressenbestand: De ontvanger moet via een actieve handeling (bijv. door het aanzetten van een vinkje op een inschrijfformulier) toestemming voor commerciële of charitatieve e-mailcommunicatie hebben gegeven. Voor bestaande klanten heb je geen toestemming nodig, maar bij de verkrijging van het adres moet je er wel op wijzen dat het adres gebruikt kan worden voor commerciële e-mailingen. Iedere afzonderlijke mailing moet de mogelijkheid bevatten om uit te …

Wetgeving email marketing Lees verder »

Scroll naar top