Klant Case:

Deal Banana

Wie?

MailCamp Klant Case: Deal Banana

Deal Banana specialiseert zich in oplossingen voor de e-tail industrie waaronder geavanceerde cloudbased orderverwerkings- en webwinkelsoftware waaronder dealAPP; de alleskunner van de daily deal sector.

Wat?

Voor de dagdeal webshop Deal Banana wordt een multichannel benadering toegepast om de klant te laten profiteren van enorme kortingen op de leukste producten. Er zijn verschillende websites actief in landen zoals Nederland, Duitsland, Zweden, Zwitserland, Frankrijk, Italië, Finland, Engeland, België en Oostenrijk. Deal Banana heeft daardoor evenzoveel mailinglijsten en responsive nieuwsbrief in eigen taal. Deze mailinglijsten worden gevoed door partners. Bij elke nieuwsbrief ontvanger is aangegeven via welke partner de contactpersoon is aangemeld voor de nieuwsbrief.

Uitdaging?

Er waren 2 zaken die geregeld moesten worden;

  • Voor elke land moest een eigen nieuwsbrief worden ingeschoten met de productinfo van de dagdeal + 6 andere deals. Deze info is per RSS beschikbaar.
  • De nieuwsbrief verzendingen moesten worden gesegmenteerd op de partners die de subscribers hebben aangeleverd.

Oplossing!

Elke morgen om 09:00 worden via een cronjob alle responsive nieuwsbrieven gegenereerd aan de hand van de content zoals beschikbaar in de RSS feeds per land.
Verder wordt er op hetzelfde moment in de database gekeken welke partners er per mailinglijst bestaan en worden de nieuwsbrief verzendingen vervolgens ingepland gesegmenteerd op partner. Als in de mailinglijst 20 verschillende partners zijn gevonden wordt de nieuwsbrief verzending dus over 20 losse verzendingen verdeeld waardoor de nieuwsbrief resultaten op partnerniveau te bekijken zijn.

Scroll naar boven