Klant Case:
Gemeente Utrecht
Wie?
Gemeente Utrecht
Wat?
De gemeente Utrecht was al enige tijd primair op zoek naar betrouwbare e-mail marketing software, welke vanwege privacy redenen op eigen server gehost kon worden. Zowel de interface als de database mocht door niemand – behalve de gemeente Utrecht zelf – toegankelijk zijn. Dit maakte de keuze voor een leverancier lastig. Secundair zocht de Gemeente Utrecht een centrale oplossing voor de diverse afdelingen om zelfstandig e-mailings te kunnen sturen.
Uitdaging?
Hoewel er vele e-email marketing oplossingen in de markt beschikbaar zijn, bood geen enkele leverancier de oplossing om te hosten op eigen server. MailCamp bleek hierin uniek en de oplossing bij uitstek. De Gemeente Utrecht koos ervoor om bij uitzondering te hosten op eigen server. Dit adviseren wij doorgaans niet, maar aangezien de Gemeente Utrecht alle technische kennis in huis had en bovendien beschikte over een prima verzendreputatie, was hosten op eigen server een verantwoorde keuze. De enige uitdaging die er in dit geval was is dat wij niet zelf de installatie mochten doen, hetgeen eigenlijk wel gebruikelijk is.
Oplossing!
De strakke communicatie met de server beheerders van de Gemeente Utrecht zorgt ervoor dat de MailCamp software al weer enkele jaren vlekkeloos binnen hun beschermde omgeving draait. Ook de updates worden door MailCamp aangeleverd en door de server beheerders geïnstalleerd. Dat MailCamp geen toegang heeft, heeft in dit geval niet geleid tot het niet kunnen geven van support.
In de praktijk bleek de MailCamp software voor de diverse afdelingen dermate gebruiksvriendelijk dat het nauwelijks tot praktische vragen leidde.
We zijn blij dat wij organisatie als gemeentes door ons unieke businessmodel kunnen helpen aan betrouwbare e-mail marketing software in een veilige omgeving waarbij alleen de Gemeente Utrecht zelf toegang heeft tot de data.