Meer resultaat en rendement via A/B splittesting

A/B Splittesting

Een A/B splittesting is een essentieel onderdeel van e-mail marketing en een zeer effectieve methode om makkelijk meer resultaat uit e-mail marketing te halen. Het is een geweldige manier om uw lezers beter te leren kennen en zo uw e-mail marketing te optimaliseren.

Kortom: A/B splittestig is ideaal als u uw doelgroep wil verkennen, de ROI wil verhogen of effectiever e-mailings wilt versturen.

A/B splittesting in MailCamp
A/B splittesting

Wat is een A/B splittest?

Bij een A/B splittest test u meerdere varianten van uw mailing om erachter te komen welke versie het beste presteert. Test meerdere varianten op een klein deel van uw database en de best presterende variant wordt automatisch naar de rest van uw database gestuurd.

Bepaal uw doel

Voordat u een A/B test kunt uitvoeren, bepaalt u het doel en hetgeen u wilt testen. Bij het instellen van een A/B test bij MailCamp, kunt u ervoor kiezen om te testen op inhoud of onderwerpregel.

A/B testen op inhoud of onderwerpregel

Voordat u een A/B test kunt uitvoeren, bepaalt u het doel en hetgeen u wilt testen. Bij het instellen van een A/B test bij MailCamp, kunt u ervoor kiezen om te testen op inhoud of onderwerpregel.


A/B test op onderwerpregel

Wilt u het openingspercentage van uw nieuwsbrief verbeteren, dan ligt het voor de hand dat u verschillende onderwerpregels test om tot het beste onderwerp te komen.


A/B test op inhoud (template)

U kunt ook kiezen voor een A/B test op inhoud. Zorg er wel voor dat u maar één variabele in uw mailing verandert. Alleen dan bent u instaat te beoordelen welke variabele het beste werkt. Als u tegelijk meer variabelen in de e-mail verandert, dan is de test niet meer representatief. U kunt dan immers niet meer herleiden welk van de verschillen verantwoordelijk is voor de winst.

Scroll naar top