Meer resultaat en rendement via A/B splittesting
A/B Splittesting
Een A/B splittesting is een essentieel onderdeel van e-mail marketing en een zeer effectieve methode om makkelijk meer resultaat uit e-mail marketing te halen. Het is een geweldige manier om uw lezers beter te leren kennen en zo uw e-mail marketing te optimaliseren.
Kortom: A/B splittestig is ideaal als u uw doelgroep wil verkennen, de ROI wil verhogen of effectiever e-mailings wilt versturen.
Voordat u een A/B test kunt uitvoeren, bepaalt u het doel en hetgeen u wilt testen. Bij het instellen van een A/B test bij MailCamp, kunt u ervoor kiezen om te testen op inhoud of onderwerpregel.
A/B testen op inhoud of onderwerpregel
Voordat u een A/B test kunt uitvoeren, bepaalt u het doel en hetgeen u wilt testen. Bij het instellen van een A/B test bij MailCamp, kunt u ervoor kiezen om te testen op inhoud of onderwerpregel.
A/B test op onderwerpregel
Wilt u het openingspercentage van uw nieuwsbrief verbeteren, dan ligt het voor de hand dat u verschillende onderwerpregels test om tot het beste onderwerp te komen.
A/B test op inhoud (template)
U kunt ook kiezen voor een A/B test op inhoud. Zorg er wel voor dat u maar één variabele in uw mailing verandert. Alleen dan bent u instaat te beoordelen welke variabele het beste werkt. Als u tegelijk meer variabelen in de e-mail verandert, dan is de test niet meer representatief. U kunt dan immers niet meer herleiden welk van de verschillen verantwoordelijk is voor de winst.