Meer resultaat met slimme selecties en segmenten

Creëer meer impact door je ontvangers in groepen in te delen.

Meer resultaat met slimme selecties en segmenten

Bereik specifieke doelgroepen

Met segmenten verdeel je jouw abonnees aan de hand van kenmerken in kleinere groepen waarna je ze vervolgens gerichter kan mailen. 

Door de juiste boodschap naar de juiste doelgroep te sturen, zal de waardering en respons op jouw nieuwsbrief aanzienlijk verbeteren en jouw open- en klik-ratio aanzienlijk toenemen. 

Als je wel doelgroepen hebt, maar deze nog niet apart mailt, dan is segmentatie zeker de volgende stap in professionele email marketing! 

Bereik specifieke doelgroepen
Nieuwsbrieven versturen naar selecties en segmenten

Nieuwsbrieven versturen naar selecties en segmenten

Met MailCamp kan je eenvoudig filters aanbrengen of segmenten aanmaken. Hoe meer informatie jij hebt van je doelgroep, hoe gerichter je met gepersonaliseerde content jouw doelgroep kunt benaderen. Dit leidt tot een betere respons en dus een beter resultaat.

Mailen op basis van wel/niet geopend

Wist je dat je in MailCamp heel makkelijk een email kan sturen naar personen die een eerdere campagne wel/niet geopend hebben? Dat is ideaal als je een reminder wilt sturen naar mensen die niet hebben geopend of een opvolg-mail naar mensen die hem juist wel hebben geopend. 

Mailen op basis van wel/niet geopend
Mailen op basis van een geopende link

Mailen op basis van een geopende link

Wanneer de ontvanger van een nieuwsbrief op een specifieke link heeft geklikt, dan kan je in MailCamp op basis van deze klik een aanvullende vervolg e-mail sturen. Dat zelfde geldt ook voor het opnieuw sturen van een belangrijke productbrochure of prijslijst aan klanten die eerder niet reageerden. Door bijvoorbeeld nogmaals een mailing te versturen naar alle personen die in de vorige campagne niet op de brochure geklikt hebben, vergroot je de kans dat ze dat nu wel doen.  
 
In MailCamp kunnen follow-up mails ook geautomatiseerd worden via triggers.

Mailen op basis van tags

Tijdens het importeren van contactpersonen kan je één of meerdere tags (labels) toevoegen waarop kan worden gefilterd bij verzending. Ook kunnen deze tags worden toegevoegd als je een gebruiker wijzigt in de software. De tags kunnen per gebruiker worden beheerd en via Groeps Permissies worden aan of uitgezet. Tevens is er een segment-regel voor tags.

Mailen op basis van gepersonaliseerde gebruikers tags
Scroll naar boven