MailChimp account geblokkeerd, wat nu?

Heel vervelend natuurlijk als je MailChimp account wordt opgeschort. Dat gebeurt natuurlijk nét als er een mailing de deur uit moet. En dan krijg je de automatische mail van MailChimp met de volgende vragen;

  • What are the goals for your MailChimp campaigns?
  • Who are you planning to send email campaigns to?
  • How do you collect recipients? If you are using an online registration form, please send us the URL or describe the registration process you are using. If you collect offline recipients, please send us images of the forms you use.
  • How long ago, in years and months, did you start collecting recipients? For example: ‘2 years and 3 months ago’
  • How were individuals notified that they would be added to your bulk email list?
  • When was the last time you sent a message to these recipients before sending via Mailchimp?
  • How did you handle your bounces and unsubscribes before Mailchimp?
  • Is your audience data collected through a partner, affiliate or other third party? If so, please provide more information about this partner and the process.

En daar begint de geautomatiseerde communicatie met chatbots en AI-assistenten… Dat kan frustrerend zijn en dan zou een belletje een stuk sneller gaan… Maar dat kan niet bij een groot Amerikaans bedrijf met meer dan 12 miljoen(!) gebruikers.

MailCamp is een emailmarketing en marketing automation provider met 95% Nederlandse klanten en al 20 jaar actief op de Nederlandse markt. Een lokale partner dus die je uiteraard wél kunt bellen. In verhouding tot MailChimp zijn wij een kleine club met ‘slechts’ 1.000 klanten. Wij kennen al onze klanten en denken mee met de emailmarketing strategie van de klant. En 9 van de 10 keer zijn wij voordeliger dan MailChimp! Daarbij slaan wij onze data op in Nederland en zijn wij ISO27001 gecertificeerd.

Maar net als MailCamp houden wij niet van spammers. Wij bewaken net als MailChimp onze verzendreputatie en zullen daarom samen met de klant kijken hoe we de beste resultaten kunnen halen in termen van deliverability (de nieuwsbrief in de inbox van de ontvanger afleveren). Daar moeten we beiden aan blijven werken.

Zijn jullie wel klaar voor de overstap naar een lokale partner? Bel gerust met onze salesmanager Timur en hij legt je uit wat wij voor jullie kunnen betekenen!

020-7058500

Scroll naar boven